torsdag 18 mars 2010

svartsjuk? Sjösjuk? Magsjuk? Fyllesjuk???

Jag är medveten om att mina uppdateringar här inte är särskilt bra men nu kommer en i alla fall.
Idag har det nämligen hänt något som måste berättas. Jag skulle inte kalla det sensationellt, och inte heller är det väl något direkt trevligt. Men idag kände något för första gången i mitt liv som säkerligen har hänt ofantligt många gånger i de flesta andras liv. Jag börjar med att spola tillbaka bandet ca 24 timmar.

Det är alltså onsdag den 17 mars och jag befinner mig i en hyrd lokal i Kalmar län. Jag är grönklädd precis som de flesta andra eftersom vi firar saint patricks day. Jag är i trevligt sällskap och jag smuttar på en öl. Denna öl leder till fler öl som i sin tur leder till mycket bra fotografier, lite kundvagnsåkning och en hel del toalettbesök. Kvällen är lyckad och jag går efter cirka 6 timmar hemmåt. Väl hemma sover jag några timmar och vaknar upp torsdagmorgon.

Idag. Torsdag klockan 07.30. Jag vaknar upp, känner mig trött och vilar därför en lång stund. Börjar känna mig hungrig vid 09.30, ni vet sådär riktigt hungrig så man nästan mår dålig. Jag beslöt mig därför för att gå upp och äta lite frukost.
Här någonstans början det.
Något med magen. Någon stämde inte. Jag åt men var i princip tvungen att ligga ner för att få det hela att fungera. Efter fyra stycken knäckebröd mackor gick jag in på mitt rum igen. Inne på rummet drabbas jag av frossa. Jag lägger mig ner men blir rastlös.
Här kommer det.
Jag reser mig upp, och upptäcker till min stora förvåning att någon har vänt upp och ner på min magsäck! Jag springer in på toaletten för att inte tömma innehållet i sängen. En sak är säker, dessa mackor jag åt till frukost fick en rejäl åktur ner i avloppsröret.

Jag ringde min goda vän Alexandra som ska studera till läkare och frågade henne om hon eventuellt kunde förstå vad det var för fel på mig. Hon tyckte symptomen liknade något som man i folkmun kallar "fyllesjuka". Jag har aldrig hört om det tidigare men det ska tydligen inte vara så farligt. Och jag kan nu berätta att jag är helt återställd. Men vilken upplevelse det var!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar