fredag 19 mars 2010

Lik i garderoben.

Vad är detta?
Följande telefonsamtal utspelar sig mellan mig och pappa för några veckor sedan:

Pappa: Är du kär i en tjej?
Jag: Öööö, vad menar du?
Pappa: Ja, jag såg ju att du skrev om "din älskade" på din blogg.
Jag: Va? Jahaaa, vadå?
Pappa: Ja, och så hade du ju en bild på henne.
Jag: På vem?
Pappa: Michaela.
Jag: Jaha haha, neej jag har inte konverterat.
Pappa: Nej okej, jag tänkte ifall du var olyckligt kär i en tjej.
Jag: Hmm neej, så olyckligt kär är jag inte.

Och så händer detta idag:
Jag loggar in på facebook och ser att jag fått en vänförfrågan av någon aalah abdulla som jag inte har den blekaste om vem det är. En gemensam vän, Michaela Gnojek. IGNORE! Ser sedan att jag fått en mail av snubben, jag kopierar texten här ;

Hi
how r u ?
r u studying on sweden?
you have nice picture

i have a question:r u lesbian ? :P

WTF!? Varför tror dom att jag skulle vara lesbisk? Som om jag skulle göra uppror mot hela mansläktet för att jag blir singel? Eller har mitt album på facebook ett finger med i spelet? Hur som helst vill jag nu klargöra några saker.
Jag älskar Michaela. Med kläderna PÅ! Punkt och slut.
Läppar som sitter i ansiktet är väl inte så farligt att pussa? (Jo, jag vet detta kan ha varit en något något osmaklig ordkombination).

En fundering jag har är ju dock hur pappa hade reagerat om jag spelat med i samtalet...

Bjuder på en bild på mig och "min älskade".

1 kommentar: