lördag 27 mars 2010

Frågor jag undrar över om dagarna när ni tror att jag funderar över vardagliga saker så som dagens tv-program och huruvida micropoppen ska poppas på 700 W eller 750. Nej jag funderar alltså på detta: Varför flyttar sig lakanet alltid åt samma håll när man sover? Varför har jag dåligt minne? Varför skivar sig naglarna enbart på höger hand? Varför tror folk att jag är lespisk? Varför blir jag ljusare när alla andra blir mörkare när jag ändrar kontrasten på alla mina foton? Varför har jag noll koll? Vem uppfann klockan? Vad ska jag bli när jag blir stor? Vad gjorde jag igår? Vem fan är det där?? Kan man få sina bröst att växa om man tänker väx era jävla väx! varje dag? Kan man vinna på triss? Kommer jag bli rik? Hur ska jag bli rik? När ska jag växa upp?

Sen funderar jag även på om man kan växa ihop tankemässigt med någon? Läste just i Johannas blogg att hon tajmat in sin menscykel med sin pojkväns hunds.
Förra veckan var jag ute och gick med två blondiner och plötsligt från ingenstans får jag en snilleblixt! Känslan bara vällde över mig, känslan av att ha kommit på något som man gått och tänk på väldigt väldigt länge. Känslan av att känna att jag vet vad jag vill göra till hösten. Känslan av att vilja engagera mig. Känslan av att vilja börja studera. Känslan av att vilja studera på riktigt! Känslan som sa "Elin, sök nu till sjuksköterskeutbildningen i Kalmar".

Dagen efter ringer min allt för goda vän Nettan upp mig, vi inleder samtalet som vanligt med diverse hälsningsfraser och uppdateringar om senaste skvallret sen går vi vidare till detta:

Nettan: Igår fick jag som en snilleblixt! Jag fick en känsla som sa till mig att jag inte alls ska plugga till frisör som jag hela tiden tänkt, jag vill jobba inom vårde. Jag tror jag ska söka in till sjuksköterska.

Därför undrar jag nu om man kan växa ihop mentalt med människor? Jag har känt nettan i snart 19 år och vi har ju umgåtts i princip varje dag från och till. Kanske kanske har våra hjärnor kopplats samman med elektroner eller någon typ av magnetism som gör att när jag tänker på något så tänker hon samma sak (möjligen en aning trögare men ändå), Kan detta vara möjligt? Det vore ju praktiskt i alla fall...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar