lördag 22 maj 2010

Trodde ni inte va?!

Jag har haft seriösa funderingar på att bli mer seriös med mitt skrivande här. Egentligen prioriterar jag ju gangofbitches.blogg.se men ibland får jag sånna där ryck där jag känner att jag vill skriva om det verkliga livet, kanske med en liten liten tuch av överdrift för att göra berättandet lite mer intressant men åtminstone hålla mig 90% till sanningen. Kanske ska göra ett försök? Dock funderar jag även på att flytta denna blogg till blogg.se istället eftersom jag ärligt talat inte riktigt förstår mig på blogspot, tycker bara att blogspot är coolare framför allt eftersom jag och google är bästa vänner. Men vidare coolt är det ju inte om jag inte fattar. Det negativa med blogg.se däremot är ju då att man ser statistik på sina läsare, kan bli deppigt om det visar sig att ingen läser, men det kanske är smällar man får ta? Deras förlust liksom, eller? Tveksamt.

I veckan då?
Är så otroligt jäkla less på skolan nu, på en föreläsning satt jag och funderade på om man inte bara skulle skita i det och ta ett IG i sista delkursen och sen bara leva livet sista veckorna, men någonstans vaknade väl den där arbetsvilliga delen av mig till liv och sa "Elin för i helvete! Nu gör du det bästa av denna situation!". Sagt och gjort. Några dagar senare klär jag och Johanna upp oss i likadana kläder (Jag är snart 22 år och Johanna är snart 23 år) och knatar iväg till skolan. Blommiga byxor dessutom för att påkalla största möjliga uppmärksamhet. Anledningen? Ingen alls förutom att vi tror att majoriteten av klassen tycker att vi är lite off the record så varför inte bara köra på? Det gjorde skoldagen lite roligare liksom. Ja, vi fick en del blickar.

Dessutom har jag och Johanna lagt upp ett schema för hur vi ska klara delkursen. Om vi gör detta för att vi är duktiga?? Nejnejnej, detta gör vi enbart för att chockera våra klasskamrater som som jag tidigare nämnde tror att vi är off the record. Vi ska allt sätta dom på plats! De som klarar sig bäst i livet är ju de som har roligast på vägen.

De blommiga byxorna här, inköpta för 29 kr styck enbart för att de var så fula men i sanningens namn börjar vi alla tre bli lite småkära i dessa brallor, dom är charmiga på något sätt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar